Translate

środa, 11 września 2013

Warzywne muffiny, które zniknęły w 10 min.

Hej potwory :3
Czy ktoś z Was przygotowywał coś z warzyw? Pewnie tak, ciasto marchewkowe, albo dyniowe, są dosyć popularne. Ale czy eksperymentowaliście z cukinią? Ja zaryzykowałam i był to strzał w dziesiątkę, przepis podbił serca moich domowników, a głównie moje!


Składniki (8 muffin)

  • 100g mąki pszennej,
  • 30g ciemnego kakao,
  • 60g cukru,
  • 120ml oleju,
  • 100ml wody,
  • 80g startej cukinii,
  • łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • jajko;


Najpierw łączymy wszystkie suche składniki i wstępnie mieszamy. Dodajemy mokre i ponownie mieszamy, tym razem tak by nie było żadnych grudek. Czas na naszą gwiazdę - cukinię. Tarkójemy ją, ja pokroiłam ją na ok 2cm plastry, wydrążając środek z pestkami. W ten sposób łatwiej kontrolować wagę.





Oto efekt końcowy :) Ostrzegam, że ciasto jest bardzo wilgotne, ale nie surowe, więc się nie przejmujcie jeśli będzie mokre.



Smacznego! :)

PS ze względu na nasz ukochany rok szkolny, wpisy, jak pewnie sami zauważyliście, będą pojawiać się, rzadziej, nie oczekujcie, więcej niż dwa na dwa tygodnie, to nie będzie jakoś regularnie.

5 komentarzy:

  1. O kurka, świetny pomysł ! A mam 2 duże cukinie od mamy i zastanawiałam się co z nich zrobić aby dzieci zjadły. Spróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć :) super blog i niesamowite przepisy:) z przyjemnością będę ich próbowała:) zapraszam do mnie do obserwowania:) http://agaslodziak.blogspot.com/ :) pozdrawiam Agata:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis, na pewno warto go wypróbować samemu.

    Kupiłem swój nowy toster w tym sklepie https://duka.com/pl/agd/tostery

    OdpowiedzUsuń